Хакатон термін, який з’явився у 1999 році. Його вперше почали вживати розробники OpenBSD та Sun Microsystems. Це захід, під час якого IT-спеціалісти активно та згуртовано працюють над розв’язанням певної проблеми. Хакатони, зазвичай, носять змагальний характер. З часом ці заходи вийшли за межі сфери IT та стали активно використовуватися в рекламі, маркетингу, цифровій медицині тощо.
Перші хакатони на Рівненщині почали організовувати в другій половині 2010-х років. Зокрема, перший студентський хакатон відбувся у Рівному у 2017 році на базі Національного університету водного господарства та природокористування. Того ж року у Рівному проводився і хакатон креативного підприємництва. Детальніше про ці та інші заходи, які уже стали частиною історії нашого міста, читайте в матеріалі на сайті rivne-trend.in.ua.
Що таке хакатон?

На початку XXI століття хакатони стали надзвичайно популярними. Вони прийшли до нас зі сфери IT. Це захід, під час якого різні спеціалісти в галузі розробки програмного забезпечення згуртовано працюють над розв’язанням певної проблеми або створенням нового продукту (сервісу чи застосунку).
За своєю суттю хакатони – це змагання. Мета кожного такого заходу – розширити межі вже існуючих досягнень, отримати нові знання та досвід. Часто хакатони можуть тривати впродовж декількох днів.
З часом такі заходи вийшли за межі сфери IT. Все частіше хакатони проводилися в галузі маркетингу, реклами, цифрової медицини тощо.
Студентський хакатон на базі НУВГП

Перший студентський хакатон відбувся у Рівному наприкінці 2017 року в одному із освітніх осередків міста – Національному університеті водного господарства та природокористування. Впродовж 24 годин 72 ініціативних учасники працювали над створенням нових проєктів, пов’язаних з оптимізацією роботи університету.
Під час заходу було представлено 13 новаторських ідей, серед яких 5 стали переможцями. Крім цього з учасниками хакатону своїм досвідом ділилися 28 запрошених менторів.
Восени 2022 року після кількарічної перерви Національний університет водного господарства та природокористування організував хакатон креативних індустрій. Темою заходу стала «Співпраця університету та міста». Під час хакатону команди студентів, які складалися з 3-5 осіб, працювали над власноствореними проєктами на задану тематику. Проєкти мали бути націлені саме на вектор розвитку університету поряд з містом. Напрям проєктів – довільний, від IT, маркетингу до архітектури.
В кінці заходу усі команди та їх проєкти були оцінені. А на дві кращі команди чекав 2-й етап хакатону, який відбувався в іншому відому вищому навчальному закладі нашої області – Острозькій академії. Після завершення заходу переможці проєкту отримали цінні призи.
До слова, дана подія реалізовувалася в межах грантового проєкту «Town and Gown 2.0» за підтримки Міжнародного Вишеградського фонду.
Хакатон креативного підприємництва у Рівному

З 13 по 15 жовтня 2017 року в Національному університеті водного господарства та природокористування відбувся перший у Рівному унікальний 72-годинний хакатон креативного підприємництва. Захід відбувався в межах грантової програми «Visegrad Urban Creativity Cluster Network».
Участь в хакатоні взяло близько 80 людей з усіх куточків України. Вони утворили 14 команд, з яких 12 дійшло до фіналу.
Перший день хакатону розпочався з презентацій та лекцій від менторів з Польщі, Словаччини, Чехії, а також з Києва та Рівного. Крім цього в перший день креативного дійства відбулося три мотиваційних воркшопи.
Впродовж наступних двох діб команди інтенсивно працювали: говорили, писали, обмінювалися думками, малювали, створювали та креативили. Команди підійшли творчо не лише до своїх проєктів, а й до їх презентацій. Під час демонстрації креативних ідей були і відео, і співи, і гумор.
Варто зазначити, що рівень усіх представлених проєктів виявився дуже високим. Оскільки захід носив змагальний характер – було обрано три команди-переможці.
Ними стали команда «PlayGround», яка представила проєкт ігрового майданчика для дітей з інвалідністю, команда «Green Island», яка презентувала публіці проєкт з модульного озеленення публічних просторів та вулиць, закладів громадського харчування, будинків та помешкань з використанням переробленого пластику, 3D-друку та гідропоніки. І остання команда-переможець – «Шпинат» представила проєкт по створенню бару з креативною вуличною їжею.
Усі три команди отримали головний приз – інспіраційну поїздку креативними центрами Європи: Любліном, Краковом, Кошице, Зліном, Будапештом та Львовом.
На жаль, Рівне поступалося в досвіді організації та проведення хакатонів, таким містам, як Київ, Львів, Харків. Та все ж поступово в житті нашого міста з’являлися такі креативні та інноваційні заходи.